Ethiopie 2017 Crown packaging and plastics

We gaan nog niet naar huis...

Hoi allen,

Volgens ons oorspronkelijke plan zouden we morgen naar huis vliegen! Echter omdat onze beide projecten nog niet af zijn is ons gevraagd nog een maandje te blijven. En dit gaan we ook doen. 22 juni hopen we nu weer naar Nederland te vliegen.

Na het schrijven van de afgelopen tijd is een hoop gebeurd. We hebben hard gewerkt aan de projecten maar ook een heerlijke vakantie gehad met Henk en Herwin. Afgelopen twee weken hebben we Henk en Herwin op bezoek gehad en hebben we een mooie reis naar het zuiden gemaakt. Vooral de Konso stam was erg indrukwekkend. Ook hebben we heerlijk vakantie gehouden in de luxe resorts van Ethiopie. Dit was heerlijk. Wel zijn we thuis extra gaan missen na hun bezoek!

Ook hebben we hier 28 april koningsdag op de ambassade gevierd. We hebben heerlijk op belastingscenten gratis bier kunnen drinken :). Bedankt allemaal!

Verder zijn we erg druk met de projecten. Aankomende vrijdag is de opening van het bedrijf en moet alles netjes zijn. Tes zit daarvoor erg in de stress. De betonbanden zijn overal gezet, de straat is aangelegd. Ook de plantjes zijn gepoot en de meeste sprinklers zijn geïnstalleerd. Echter moet er ook nog een hoop gebeuren. Maar nu gaat het vooral om dat het voor vrijdag er netjes uitziet. Ook het gras zal na de opening gezaaid worden want het graszaad ligt nog in Nederland.

De training die ik (Jeanine) zal gaan geven gaat het ook goed. De training is nu helemaal geschreven en die is de laatste weken vertaald naar het Amhaars (Ethiopisch). Vanaf volgende week zal ik deze dan ook gaan geven. Ik zal hem in het Engels geven en dat wordt dan vertaald naar het Amhaars. Het zullen ongeveer 2 a 3 dagdelen worden. Eerst een stukje normen en waarden vervolgens veiligheid en hygiene en uiteindelijk nog wat handvatten voor in het dagelijks leven zoals geldbeheer en gezond eten. Erg zin om hier mee aan de slag te gaan, ook wel spannend!

Verder gaat het goed met ons alhoewel het met mn voet nog niet zo goed gaat. Ik loop nog op krukken en mn voet blijft dik. Mijn enkelbanden zijn zeer waarschijnlijk een beetje ingescheurd en hou mn voet nu dus veel omhoog en probeer weer op mn tenen en mn hakken te gaan staan. Tes heeft nu een beetje last van een voedselvergiftiging maar dat is hier meestal binnen een dag weer over.

De regentijd is hier nu echt begonnen. Het regent niet de hele dag maar af en toe een flinke bui!

Tot zover de nieuwe ontwikkelingen. Foto's volgen nog. Kun je niet wachten, bel dan Henk of Herwin ;).

Werkse allemaal vandaag en tot over een maandje!! We beginnen Nederland toch wel te missen.

Liefs Tes en Jeanine

Gerdine

We missen jullie hier nu wel heel erg hoor! Geniet van jullie extra maand!!

Marlies

Biertjes zijn jullie gegund hoor! Kom je in juni op een vrijdag er ook een pakken bij ons?