Ethiopie 2017 Crown packaging and plastics

Aankomst in Debre Zeit

Beste familie en vrienden,

YES!! We zijn veilig aangekomen in Debre Zeit bij Hans en Alita Walhout. De reis ging voortreffelijk. De aansluiting op het vliegveld van Istanbul is erg goed en daar hoefden we maar een half uur te wachten. (Helaas moesten we wel het hele vliegveld over banjeren naar de gate). Op Bole airport (Addis) ging ook alles volgens plan. De visums waren erg gemakkelijk te verkrijgen. Hoefde slechts te zeggen hoelang we wilden blijven en de medewerker begon daarna heftig te pennen en te stempelen. We stonden wel in de verkeerde rij (star Alliance member) terwijl we dat heel niet zijn, maar daar werd niet naar gekeken.

Ook hadden we één koffer met sprinklers bij ons. Die werd er bij de douane uitgehaald na een scan. De koffer moest open en er werd om een factuur gevraagd. De factuur hadden we al bij ons dus dat was ook vrij handig. Over de spullen in de koffer moet importheffing worden betaald. Procedure: Scannen van de koffer, waarna de koffer open moet en medewerker 1 gaat kijken wat er inzit. Die begint vervolgens ijverig zijn formulieren in te vullen. Waarna de koffer naar medewerker 2 van de storage wordt begeleidt. Die vraagt vervolgens de koffer nogmaals te openen en die begint daarop ook ijverig te pennen. Toen hij akkoord gaf werd de koffer in de opslag geplaatst en kregen wij 3 formulieren mee als bewijs van afgifte. Dit stukje op het vliegveld duurde ruim 20 minuten en dan hebben we niet in een wachtrij hoeven staan.

Buiten stond een chauffeur op ons te wachten, Die bracht ons naar Debre Zeit. Vandaag staan de boodschappen op de planning en bijkomen van de reis.

Wij gaan nog even bijtanken/relaxen. Goed weekend!

Tes en Jeanine

Dirk Jan

He Tes en Jeanine,

Leuk om te lezen. Ik kreeg geen melding via de mail, dus vandaar dat ik het nu pas zie.
Veel succes!

Dirk Jan