Ethiopie 2017 Crown packaging and plastics

Korte update

Hoi allen,

Even een korte update omdat er alweer een hoop is gebeurd hier.

Vorige week vrijdag zijn we wezen bowlen in Addis Ababa. De baan zag er geweldig uit, alleen bij het wisselen van de pionnen werden de pionnen door het systeem omgegooid. Bowlen was nog nooit zo makkelijk!!! Na het bowlen zijn we in een soort kroeg geweest waar een look-a-like van Bob Marley optrad. Daarna kwamen er wat Ethiopische danseressen en twee gasten op trommels wat heel leuk was om te zien Zaterdag zijn we in Sodere geweest dit is een resort met zwembaden en heetwaterbronnen. Voordat we daar waren moesten we een stuk door Nazareth lopen. Dit is echt een leuke stad niet zo’n stinkstad als Addis Ababa maar wel wat groter en meer te doen dan in Debre Zeyit. In Sodere waren heetwaterbronnen waar je onder kon douchen. Dat water is echt super heet, wel een stuk boven de 40 graden. Of het nou echt helemaal gezond is, is dus maar de vraag. Vrouwen en mannen gescheiden. En dat was maar goed ook want sommige Ethiopiërs gingen echt los onder deze hete douches, alles werd gewassen. Na een goede hete douche zijn we nog even gaan zwemmen. In het zwembad zit 90 % van de Ethiopiërs in het ondiepe omdat zij niet kunnen zwemmen.

Deze week is Tes weer druk bezig geweest met het leggen van terras en vanaf volgende week kunnen de leidingen onder de grond. Ik ben deze week vooral bezig met de schoonmakers om hun te laten zien wat er schoongemaakt moet worden en in welke tijd dit kan. Toen ik de schoonmakers wilde laten zien dat je best op een hoge ladder kan staan om de muren schoon te maken. Dit ging echter helemaal verkeerd de ladder schoof naar achteren en ik klapte samen met de ladder op de grond. Ik dacht alles gebroken te hebben. Al het personeel stond binnen 2 seconden om mij heen en begonnen overal aan te trekken terwijl ik niets kon omdat mijn voet klem lag. Nadat Tes goed boos is geworden liet iedereen los en kon ik op adem komen. Na een uur rijden zijn we op ziekenhuisbezoek in Addis Ababa geweest. Daar zijn foto’s gemaakt van m’n voet en van m’n arm en is mijn andere arm gehecht. Er werd gezegd dat er niets gebroken was gelukkig. Als de zwelling op mijn voet weg is kunnen ze kijken of er enkelbanden zijn gescheurd maar waarschijnlijk is dit niet het geval. Donderdag (1 dag later) werd ik gebeld door het ziekenhuis. Ze hadden de foto’s toch nog eens bekeken en in mijn grote teen was duidelijk een breuk te zien. Ze wilde toch gips aan brengen. Ik weer terug naar het ziekenhuis, daar hebben ze mijn teen goed aan getrokken, geknepen en heen en weer bewogen. Ik voelde niets. Dus het is niet duidelijk of die nu gebroken is of ik rare botten heb. Ik heb nu voor een week gips en dan kijken we weer verder. Dus nu zit ik met krukken op kantoor, geen schoonmaakavonturen meer voor mij. En de schoonmakers, die durven nu nooit die ladder meer op ?.

Aankomend weekend is het Pasen en dat wordt hier goed gevierd. Goede vrijdag heeft iedereen hier al vrij en vanavond hebben we een dienst in de IEC. Zondag worden er 3 koeien geslacht en krijgt iedereen een stuk vlees mee. Tweede paasdag kennen ze hier niet echt geloof ik maar omdat het vasten met zondag is afgelopen en iedereen zondag weer vlees mag eten zal iedereen dan maandag wel ziek zijn en zijn we die dag dus ook nog vrij.

Wij wensen jullie een ontzettend mooi en goed paasweekend!

Reacties

Reacties

Anniek

Hee Tes en Jeanine, allereerst beterschap voor Jeanine! Ik hoop dat je weer snel op de been bent. En fijn dat jullie lekker samen weg zijn geweest en hebben kunnen ontspannen bij de bronnen. Fijn Pasen daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!